luni, 5 martie 2012

Bani pe vant

Dorinta de a obtine independenta energetica, dar si ambitia de a capata mult ravnitele etichete “verzi” determina marile companii, din intreaga lume, sa investeasca sume considerabile in vant, soare sau apa


 Lego investeste 400.000 de euro in eoliene
 
Aproape 400.000 de euro ii costa pe danezii de la Lego participarea la una dintre cele mai importante ferme germane de eoliene offshore.
Investitia ii va aduce insa celui mai mare fabricant de jucarii din Europa certitudinea ca, pana in 2020, isi va atinge obiectivul de a folosi 100% energie regenerabile, dar si certificarea Windmade pentru produsele sale.
Banii sunt investiti de Kirbi A/S, un grup familial danez care detine 75% din compania Lego, participatia sa la ferma de eoliene, pe mare, fiind de 32%. Borkum Riffgrund 1 are o capacitate de 277 MW, este expolatata de energeticianul danez Dong Energy si va incepe a produca energie in 2015.
Gratie acestei initiative, Lego se inscrie intr-o tendinta din ce in ce mai pronuntata in ultimii 3 ani, in randul marilor companii de a investi in proiecte proprii de energie regenerabila.

Si IKEA vrea energie 100% “verde”

Cel mai mare retailer suedez de mobila, IKEA, vrea sa devina, la randul sau, 100% “verde”, prin folosirea exclusiva a energiilor regenerabile.
Planul de “inverzire” al IKEA include, printre altele, si o investitie de 4 milioane de euro in Marea Britanie, unde, pe acoperisurile magazinelor sale, compania suedeza instaleaza 39.000 de panouri solare, construite in China, de GS Solar Fujian Co.
Retailerul suedez are si 67 de turbine eoliene in Europa, cu o capacitate totală de 127 de megawati, cea de 12,3 megawati, din Huntly, Scoţia, fiind capabila sa asigure 30% din nevoile de energie ale Marii Britanii.
IKEA vrea sa se “inverzeasca” si din interes finaciar, deoarece generarea unei mari parti din energie, din surse eoliene si solare, ii va scadea costurile, mult mai mari, pe care le presupune folosirea combustibililor fosili.

Yahoo si Google, printre cele mai “curate”companii hi-tech 

Greenpeace a intocmit anul trecut un top al celor mai verzi companii hi-tech din lume. Criteriile dupa care au fost desemnati castigatorii sunt reprezentate de efortul companiilor in privinta reducerii amprentei de carbon, a economiei de energie, cat si a utilizarii surselor de energie regenerabila.
Yahoo s-a clasat, in 2011, pe locul 1 in topul Greenpeace, iar atuul sau a fost acela ca-si asigura 55% din consumul de energie din resurse regenerabile.
Pe locul al doilea a urcat Google care este insa dependent, in mare masura, in comparatie cu Yahoo, de energia poluanta.

3 comentarii:

  1. Cum vă explicați reducerea cumpărării de pachete pe parcursul acestui an?
    Dramatismul apare în luna martie, când de la 2,5 zile pentru cumpărarea unui grup de 60000 de credite s-a ajuns ca acum, azi, să se cumpere aproximativ 5000 pe zi.
    Aceasta însemnă investiții de 5 ori mai mici. Oare acesta să fie sfârșitul unei afaceri mult lăudate?
    Am primit informații intenționat greșite?
    De exemplu intrarea pe piața din Rusia, care va genera o creștere în cumpărări de credite și deci o viteză mai mare de capitalizare a creditelor.
    Ce se întâmplă? Produsul este bun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ne putem astepta ca vanzarea cupoanelor de carbon sa aiba tot timpul o crestere spectaculoasa. Cam in toate activitatile comerciale in lunile februarie si martie se inregistreaza o scadere a vanzarilor.
      Pregatesc un material audio in care voi vorbi despre potentialul mare al pietei creditelor de carbon. Deocamdata adun informatii, cand va fi gata il veti vedea pe blog.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere